Memaparkan catatan dengan label Sukan Asia. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Sukan Asia. Papar semua catatan

Khamis, November 24, 2011

Posting Terbuka Untuk Nazmi Faiz Mansor

Masa lawan indon, kau selamba shielding Bonai macam xde ape je. Semalam kau shielding lagi mamat Syria tu macam biasa, dan kau punye through pas memang macam cilaka punye cantik. Tu belum sebut lagi pasal passing one-touch kau macam gampang punya cun. Walaupun belum betul2 laju macam abang Kunanlan kau, tapi kau rajin hambat bola. Meroyan aku tengok posession dalam zone pun kau konker. Tau bila nak cen said, tau bila nak nak bagi bola lob. Control bola pun kemas. Cerdik betul kau main bola. Makan ape la kau ni?

Camni la dik, abang tak gemar puji2 orang ni, kau tu lelaki, karang orang cas aku gay. Tapi macam ni je lah, kena ingat, usaha, doa, tawakal. benda lain biar rakyat Malaysia buat utk kau. SPM tak payah ambik, kau main bola dulu sampai tahap dewa, sampai Piala Dunia pertama untuk Malaysia, baru amik SPM kemudian nanti. SPM bukan segala2nya dik, harapan Malaysia sekarang boleh jadi pemangkin kejayaan untuk kau terus pawe di masa hadapan. Paling penting jaga akhlak, mak bapak pun restu, Allah pun suka, berkat pun datang dik. Setel.

Lagi satu dik, orang cakap kau macam Kaka ke, macam Messi ke, macam David Silva ke, mcm cilake ke, mcm gampang ke, kau jangan pedulik kan dik, walaupun aku tengok kau ada la sikit2 macam aku. tapi yang penting dik, Nazmi Faiz mesti jadi Nazmi Faiz, bukan kena jadi macam orang lain. Kau buat biasa je, kau ikut stail kau, mcm hari2 biasa kau main bola untuk Malaysia hari tu, semalam dan sampai kau pencen. Majulah Nazmi Faiz Untuk Negara!

Berbaju kuning itu lah dia Nazmi Faiz Mansor

Rabu, Disember 29, 2010

Disini, kami tenang dan rileks aja dong!

Piala yang jadi rebutan, takkan sampai nyawa jadi taruhan?


Benar, Cerita Hidup Mati Seorang Malaysia di sini sudah selesai, dukungan sampai mati pun telah diberi oleh kami sepenuh hati. Namun, seusai perlawanan kelmarin di Stadion Bukit Jalil, perang mulai tercetus, gara2 kekalahan teruk diterima Garuda semasa final Piala Suzuki 2010 di Malaysia dengan kemenangan yang sudah terjangka: 3-0. Saat melangkah keluar stadion, ruang siber semuram dan semasam muka2 penyokong fanatik Indonesia selepas tewas malam keramat itu, mereka terusan aja menghamburkan kata2 nista kepada Timnas Malaysia dan sekalian pendukung fans Malaysia. Jika tidak, masakan twitter dengan hashtag Malaysiacheatlaser menjadi trending topic ngetop satu dunia. Mereka mengklaim Malaysia curang dalam perlawanan itu, bermula dengan laser, dibawa kepada serbuk putih gatal untuk Markus, mengguna khidmat dukun untuk aktiviti paranormal, hinggalah ke ancaman BH Jupe, sehingga ini segelintir mereka seolah2 tidak mampu menelan kekalahan yang diterima. Dibawah adalah senarai2 nista dan adu domba provokasi media Indonesia kepada Malaysia;

1. Benar sekali gambar laser ini, Polisi serta FAM (PSSI sepertinya di Indonesia) sila ambil tindakan

2. Lagi Laser, dan bukan fitnah: Pagar di Stadion Bukit Jalil dalam gambar ini mengesahkan pagar itu memang pagar stadion. DUH.

3. Dukun dan Pawang Mainan Hidup Kami, Tidak Seperti Indonesia

4. Serbuk Gatal Buat Cinta Hati Si Markus, Kiper Terunggul Dengan Stunt Walkout

5. Safee Sali memang benar orang Acheh yang khianat, ini bukan hoax, kredit to Sokernet

6. Mahalli Jasuli Pulak Asalnya Bawean, Indonesia

Sehingga entri ini dicoret, adu domba dengan kata2 nista yang hebat dan tampak grand ini terus menjadi bualan dan makanan rakyat Indonesia, dan terus mengenyangkan fans Garuda di sana. Terus, ancaman2 berikut pula hadir;

1. Jupe mahu laserin sama branya

2. Rajagopal dan kekasih gelapnya, Rahma Azhari dari tribunnews.com
: tp tiba2 link terus nggak boleh diklik, jadi cuba lihat sini

3. Benar sekali, kami bakal didakwa FIFA, dan Indonesia akan mendapat kemenangan percuma

4. Unjuk Rasa Adalah Semangat Sportifas Tulen Indonesia

5. Latihan Malaysia Dikagumi Rakyat Seluruh Indonesia

6. Tiket tidak ada, kami enterin saja stadionnya. Awas kamu Malaysia, harap tidak lepas pulang!

Namun, disini, Di Malaysia kami cool aja dong. Teruskan ancaman2 ini media Indonesia, Terus Maju Indonesia Raya, ternyata Inteletualiti dan kehebatan pendukung2 Garuda sangat dikagumi dan kami di Malaysia cemburu dengan stail sebegitu;

1. Benar sekali, kami takut di mulut, tapi tidak di laga

2. Ganyang Malaysia!

3. Kemenangan hakiki tidak perlu adu domba dan caci maki

4. In Raja We Trust

Jelasnya, ini kan sukan, dan sukan untuk semua, berpadu jiwa dan raga, menyokong cara sihat, seperti sihatnya akal dan jiwa ramai lagi rakan2 dan saudara Indonesia yang cintakan aman dan damai. Tapi, jika amarah kedua fans tidak terkawal, busuklah nama, bukan Indonesia sahaja, tapi rantau ini juga. Jangankan menganjurkan Piala Dunia, baunya pun tidak akan sampai ke rantau sini. 90 menit masih ada di GBK, Terus Maju Indonesia Raya!


Malam ini kami sudah pasti mengaum lagi!


P/S: Overdosis di Malaysia bermaksud terlebih dos ubat, ataupun ketagihan melampau

Ahad, November 21, 2010

Ada juga pelangi kemenangan!

Tahniah Dato' LCW atas kemenangan membawa Jalur Gemilang ke final, yg bakal menentang LD nanti. rilek, bukannya dia tak pernah kalah kt tangan kau kan? Harapan kami walaupun sebesar gunung menantikan emas dari raket kau, tapi kalau kalah sekalipun,kau tetap wira kami!

Fuhhhh!! finallll...!

Untuk beregu Koo-Tan, dalam byk2 kemenangan yg dah kau bawa utk Malaysia,kalah yg satu mlm tadi aku tak kisah sgt. tapi mmg berpeluh dan menahan nafas jugak korang main (badminton) tu. adrenalin memuncak, tapi apa kan daya, yang penting korang berusaha. cuba lagi dalam game akan datang.

Rilek, perasaan kalah ni boleh membakar marak api kemenangan masa depan. Steady lah.

Ok cukuplah tentang badminton. Soalan, Apa itu pelangi kemenangan: pelangi kemenangan adalah keindahan jaluran warna yang muncul selepas hujan2 kekalahan.

Kenapa pelangi kemenangan? kerana Liverpool dengan bimbingan Abg Roy menang bergaya 3-0 melawan anak buah Avram Grant, membuktikan Liverpool mampu bersaing tanpa captain G yg injured.

Roy: Weh, ko ingat Gerrad xde, ko buleh makan ke mlm ni?
Avram: Ecehh..mule la nk nganjing aku tu?

Roy: xde aaa..rilek aa yahudi..bukan lu je kalah malam ni, keh keh

Siapa lagi ada pelangi kemenangan utk aksi BPL minggu ni? Chelsea kot? eh tak2..diorg kalah 1-0..Arsenal? diorg macam nak mng semalam, pasal dah lead 2-0,sekali kena titik 2-3

Ye kami sedar, Liverpool mmg camni je lah season ni, berjuang untuk menang di setiap game, mengelakkan terjerumus ke League Championship dan jika mimpi ngeri itu benar, bakal didoggy sepuas2nya sehingga naik semula ke BPL, dan sehingga itu,terus didoggy dengan secukup rasa.

Liverpool takkan pernah gentar, dgn cabaran utama mengekalkan momentum kemenangan. kadang2 itu kelihatan sukar, namun usaha mengekalkan pelangi ini perlu ada. Jika ini boleh dikekalkan, paling busuk pun top 4 dalam tgn. abg roy mungkin bukan lagi uncle woy, tapi silalah menang semua baki perlawanan.

Ucapan tahniah ni untuk semua yang melakar pelangi kemenangan; buat ransangan untuk kejayaan yg berterusan, baik di Sukan Asia Guangzhou, mahupun BPL di England, dan juga peringatan utk semua yang pelangi pun boleh hilang tau. btw, let's taste this f* rainbow, while it last lahhh..keh keh

Abaikan kata2 lucah! Yeah! Kerana gambaran perasaan kemenangan hanya boleh dizahirkan pada pelangi ini!

p/s: Pelangi Dato' Nicol kekal sampai sudah ye tak? hehe..tahniah Dato'!

Lebih Kurang Kalau Pun Tak Sama Dengan

Related Posts with Thumbnails