Isnin, Disember 27, 2010

Cerita Hidup Mati Seorang Malaysia

26 Disember 2011

8.30 pagi: bertolak ke KL, tiba2 sambil driving, terfikir juga nak mencari jersi away Malaysia, hajatnya nak pakai masa game malam nanti di stadium. Malangnya, semua Al-Ikhsan, baik di Seremban, Bangi dan Alamanda, hatta butik Nike di Alamanda Putrajaya, semua dah kehabisan stok jersi Malaysia. Ini satu perkembangan baik untuk sukan bolasepak tempatan, org mula beli jersi Malaysia.

Al-Ikhsan belah Selatan dah sold out menatang ni!

1.15 petang: Sampai di rumah big di Equine Park, seharusnya jadi rendevous point untuk sejumlah 6 orang yellow hooligans malam ni berjumpa, sebelum bergerak ke SNBJ.

5.30 petang: terima call, geng dah tunggu di Petronas Sg Besi, lepak dulu makan mekdi sebelum beramai2 ke SNBJ. Mula tersangkut dalam jem dalam perjalanan ke sana, jem teruk, gara2 semuanya menghala ke satu arah pusat tumpuan negara malam ni, SNBJ, Suzuki Cup Final 1st Leg; MAS vs INA.

Isi perut sebelum isi gol

7.14 malam: baru mencecah kaki ke dalam stadium, setelah bersesak2 di pintu masuk. penjaga pintu dan petugas tiket sangat tidak patriotik, dan tidak sedikitpun cuba memudahkan penyokong bolasepak tempatan.

Muka semangat mesti mau ada. dari kiri: big, yembot, iskot. tiada dalam gambar: gua, simon, farah, dan zebbritto.

8.00: dapat sekelumit anak tangga sebagai tempat berdiri, kick off pun bermula. tempat duduk puas dicari, malangnya tiada satupun tidak berpunya.


minit 1- 45: 1st half tamat tanpa sebarng jaringan. Goyang pun ada, jauh jugak datang ni, kalau kalah, penat bertolak dari segamat ke bukit jalil ni boleh jadi penat juga.

Dalam mencari tempat duduk, dan berdiri sepanjang 1st half, sempat lagi snap 1st eleven kita


pre-match photoshoot: flare merah identiti Ultras Malaya!, Salute!

Yellow Street Hooligans, Stand Firm On Your Ground!

minit ke-59 (ada paper tulis minit 62): Safee Sali menembak ke jaring Indonesia, gol padang yang berpunca dari kekalutan dan kekacauan yang ditimbulkan oleh Markus, penjaga gol Indonesia, gara2 dakwaannya dipanahi sinar laser sejurus sebelum free kick yang diberikan kepada Malaysia oleh pengadil Jepun, Toma Masaaki. gangguan laser hanya alasan, yang mengganggu sebenarnya Markus sendiri dengan tindakan 'walkout' nya. Lorongan bola yang diterima daripada Norshahrul Idhlan Talaha dalam kotak penalti tidak dipergunakan sebaiknya oleh Safee Sali. Kami beramai2 penyokong Malaysia mencapai oragasm dan inzal pertama kali. Aku sendiri mula rasa, berbaloi turun dari Segamat kali ni!

minit ke-67.: Giliran Mohamad Ashari Samsudin pula menyumbang gol, seperti gol pertama, kali ini klimaksnya lebih hebat. tidak sempat berhenti untuk meraikan gol pertama, gol kedua muncul, juga hasil through pass Norshahrul Idlan Talaha yang bertungkus lumus melepasi 3 pertahanan lawan, Mohamad Ashari Samsudin, yang menggantikan Amirulhadi Zainal, membuat rembatan jarak dekat kira-kira dua meter dalam kotak penalti

minit 71: Sekali lagi, Mohd Safee menanduk masuk bola hasil hantaran daripada luar kotak penalti oleh Mahalli Jasuli pada minit ke-71, walaupun inzal dan klimaks juga, tapi kini penyokong Malaysia berada di awang-awangan. perasaan hebat ini berkekalan sehingga tamat permainan, dan tidak pasti bila detik wisel penamat berbunyi, kerana keriuhan penyokong Malaysia bukan sahaja memadamkan keangkuhan penyokong Indonesia dengan kehebatan mereka membenam Malaysia 1-5 tempoh hari, tapi turut memendam bunyi wisel dari pengadil di atas padang.

kami inzal 3 kali.


Player pun turut sama inzal dan klimaks secara gangbang, semuanya 3 kali.


Muka puas. mana taknya, 3 kali klimaks. Lagipun, masa bersorak takleh amik gambar, segala2nya vibrate dan bergegar.


11.30 mlm: kami bergerak beramai2 utk post match analysis, dari isu peminat, cheer, mercun, laser, markus, safee sali, norsharul idlan talaha, khairul fahmi che mat, kunanlan dan In Raja We Trust, sampai lah ke topik politik Indonesia semasa dan akan datang, semua menjadi bahan perbualan.

1.30 pagi (27 Disember 2010, Isnin): bergerak ke Equine Park semula, untuk mengambil kereta dan bertolak pulang ke Segamat dalam keadaan riang gembira.

2.00 pagi: Bertolak pulang ke Segamat, rasa mengantuk lansung tidak ada, kerana ternyata inzal 3 kali berturut2 memang boleh membuat kita menahan mata sambil tersenyum lebar dan riang ria pulang dengan rasa selesa.

5.00 pagi: Tiba di Bt. Anam, Segamat. Selamat sampai ke rumah, menunggu subuh dahulu, takut2 tergelincir andaikata merebahkan kepala. Esoknya terus kerja, dan demam selsema menghambat pula. Tapi apa ada hal, cerita hidup mati seorang Malaysia punya pasal, bukan setakat demam, mati pun boleh punya. TAHNIAH MALAYSIA!

In Raja We Trust!

Lebih Kurang Kalau Pun Tak Sama Dengan

Related Posts with Thumbnails