Rabu, September 15, 2010

Ucapan Pasca Raya

Aku tak ucap Selamat Hari Raya, jadi aku buat Ucapan Pasca Raya ni, dan aku tujukan untuk semua. Tahun ini Alhamdulillah personal best yang dapat aku catat ialah tidak ke param walaupun sekali, takut kecewa dan tidak ingin menyumpah benda yang tidak berbaloi dari segi nisbah harga dan rasa.
  1. Selamat memandu pulang ke rumah masing2 dari kampung halaman, selalu kita sibuk wish orang balik kampung dengan selamat, ingat org yang tersayanglah, serikan aidilfitri dengan keceriaan bukan tangisanlah dan lain2 tagline yang saiko, tp kita lupa nak wish pada mereka yang kena balik semula ke rumah masing2 untnk meneruskan kehidupan. Jadi ini khusus untuk anda.
  2. Selamat meneruskan amalan yang baik2 yang telah dilaksanakan di bulan Ramadhan lalu, semoga terus menerus diamalkan. Yang kantoi bermaksiat dalam Ramadhan, harapnya jumpa pangkal jalan.
  3. Selamat Berhenti Merokok pada yang berjaya berhenti merokok selama sebulan, teruskan pada bulan2 seterusnya yang bakal mendatang, membawa cabaran2 yang perlu ditangani dengan kebijakan dan harapan. Pada yang gagal, jangan risau, Ramadhan akan tiba lagi untuk anda pertaruhkan jiwa dan cuba berhenti, tapi tak tau la sempat jumpa balik ke tak, Wallahuallam.
  4. Selamat meneruskan amalan pemakanan yang baik, jangan bagi sistem perut yang telah dilatih dengan baik selama sebulan terkejut dengan segala macam makanan yang bakal dimakan di open house yang menggila.
  5. Selamat kembali bekerja dan rajin macam biasa, walaupun Ramadhan tak sepatutnya dijadikan alasan untuk anda kurang produktif, tapi untuk yang kelihatan pemalas dan mengantuk selama sebulan, ubah attitude. Kini tiada lagi alasan.
  6. Selamat maintain saiz pinggang. Walaupun ada perut yang naik dan maju ke depan masa bulan puasa, itu mesti sama ada tak puasa ataupun melantak bagai nak rak masa berbuka. Yang itu pandai2 sendiri la nak maintain.
  7. Untuk peniaga param yang cenderung menitik harga mahal ditambah makanan yang mengecewakan deria rasa, selamat pergi haji dengan duit keuntungan anda itu. Kalau naik haji tu, ingat2 orang yang tersayang, maklumlah takut ramai yang menyumpah kita ye tak.
  8. Selamat Pengantin baru, selalunya lepas raya memang musim orang berkahwin.
  9. Selamat Termenung macam abang kita ni. Duit dah abiskan? Keh keh

Tiada ulasan:

Lebih Kurang Kalau Pun Tak Sama Dengan

Related Posts with Thumbnails