Rabu, Disember 15, 2010

Harimau menerkam Vietcong!


Ultras Malaya: Walaupun main hari kerja, 50k ++ datang stadium, belum kick off dah bergegar dunia!

Safiq 'Rilek Jangan Garang2 Sangat Nanti Kena Kad' Rahim: Kalau jadi Kapten Rimau, mesti kena terer mengiauuu!

Ingat lagi game Malaysia melawan MU? dan ingat lagi kemenangan rimau2 kita masa di Sukan Sea 2009? Game malam ni adalah kebangkitan semula roh2 semasa dua2 game tu! Dan mungkin ramai tak tau, Malaysia pernah kalah dengan sangat teruk dengan Vietnam, masa tu Malaysia namanya Malaya 1 - 6 Vietnam Selatan, tepat 25 Mei, 1958, di Tokyo. Kekalahan tu masih lagi kekal sehingga hari ini sebagai antara kekalahan terbesar Harimau Malaya. Tapi malam ni sangat bermakna, walaupun masih di 1st leg Piala Suzuki AFF 2010, bekalan 2 gol berbalas telur memang sangat2 menggembirakan.

Khairul 'Benteng Terakhir Fahmi: Apek kental!

Kudos untuk rimau2 kita, terutamanya Khairul Fahmi selaku keeper, dan Safee Sali sebagai penjaring kedua2 gol dalam game sebentar tadi. Dengan kepantasan Kunanlan dan Idlan Talaha mengkucar-kacirkan bahagian kiri dan kanan lawan, dan Amirul Hadi garang dalam semua perebutan bola di udara, aku seronok tengok game malam ni, dan roh kemenangan kembali menghantui rimau2 kita untuk menang malam ni!

S. 'Ribut Petir' Kunanlan: Wing Man no 1

Ya, 1st half bermula hambar, dengan permainan lebih banyak dikuasai vietcong. Rembatan Amar tersasar jauh seperti tahi, begitu juga Kuna yang bolanya melencong menjauhi gol seperti dua magnet yang ditemukan pada kutub yang sama. Itu belum dikira lagi cubaan2 merbahaya dari vietcong! tapi 1st half milik Khairul Fahmi, dan abe we kelate ni, dio meme main bijok male nih gu! 2 gol menjelma pada separuh masa kedua, dan fan Malaysia berjaya klimaks dua kali dalam masa yang singkat. Oh, sungguh indah!

Idlan 'Rimau Jambu' Talaha: Gerak kakimu meruntun jiwa juga kadang2!

Anak2 muda dengan jiwa besar? ya, tapi kini bukan jiwa sahaja besar, selera gol mereka melambangkan sesuatu yang lebih dari itu! kekalkan composure, confident dan ball control, jangan cepat sangat lepas bola, dan Muhaimin, lain kali jangan lama sangat pulak gentel bola! tapi itu hanya kesalahan2 kecil yang anak muda yang tengah2 baru nak naik dan ghairah sentiasa lakukan. Ini tanggungjawab abang Rajagopal, sebagai menejer dan bapak, jaga team ni dengan baik, dan malam ni, bibit2 hasil jagaan yang cemerlang telah mula kelihatan. Ternyata, kemenangan ini membuktikan bahawa sifat optimis adalah doa, dan doa adalah usaha selanjutnya selepas segalanya dikerah dengan keringat. Dan doa yang menghidupkan jiwa optimis tu datang dari seluruh rakyat Malaysia.

Abg No 10, Safee 'Lajju Dowwhhh' Sali: Si Kencang dan Marksman 2 bijik untuk Malaysia!

Ya, kita ada lagi satu game, ada 90min lagi untuk berjuang di tanah tumpah darah vietcong, terus bersedia untuk itu! Rimas juga bila orang kita suka kata, "camnilah, bila menang puji melambung, bila kalah kutuk bagai nak rak!" Betul! Tapi itu bukan aku! Tanah Tumpahnya Darahku terus mengalir dalam dada, baik naik atau turun, apatah lagi bila merudum! Dan ada jugak yang kata, "rilek, ada 90min lagi kat tempat lawan nanti!" Tapi biarlah saat2 hebat macam ni diabadikan dengan gemilang dulu, lagipun,bukan selalu Harimau Malaysia menang bergaya dalam bola kat tempat sendiri macam malam tadi!!

Tiada ulasan:

Lebih Kurang Kalau Pun Tak Sama Dengan

Related Posts with Thumbnails