Isnin, Ogos 23, 2010

Penyata Bulanan Kelab

Sehingga hari ini, kami sekeluarga berpuasa dari mengunjungi sebarang bazaar Ramadhan. Tampak selesa dan tidak ada lagi perasan ditipu bila berbuka puasa. Perasaan teringin tetap ada, tp yg dimasak air tangan isteri lebih kencang dan padu rasanya.

Fasa pertama bebas nikotin gagal selepas 9 hari berpuasa, kini fasa kedua bebas nikotin bermula dan telah masuk hari 4. Harapnya dpt kekal sehingga tamat Ramadhan, dan terus kekal sampai bila2, InsyaAllah. Ujikaji pd diri pengkaji membuktikan sebenarnya tiada ketagihan yg merisaukan pun, tp dipersetujui hanya kekangan jiwa yg kuat sahaja boleh menzahirkan berhenti merokok satu realiti. Senang cakap, sebenarnya lebih pd mengada2 utk menghisap rokok. Mungkin sifat egoistik konsep Gaya, Mutu, Keunggulan tu yg tebal dlm diri, walaupun sukar dikikis, tp boleh terlaksana.

Puasa kali ni terasa benar kesederhanaannya, mungkin kerana belum berbelanja lagi utk keperluan raya, belum juga menukar duit raya, apatah membeli kuih raya, yg ada hanya jalanraya, walaupun hantu raya telah dirantai sementara. Bukannya tidak mahu beraya, tp "lek2 lu,sap kok tang lu" bak kata si muda remaja. Resmi hidup suami isteri, si isteri Manager, dan si suami Owner kelab, dengan kedua2nya ada kepentingan dan fungsi masing2. Setelah puas sama2 berdiskusi dan terlibat dalam sesi sumbang saran, manager sudah merancang dan hanya tinggal masa sahaja utk membentangkan paperwork Aidilfitri thn ni. Owner akan approve dan ammend mana yg patut. Apa yg penting, player utama atau ayam tambatan kelab, Najwa Ilhami Khairul Ashraf akan mendapat insentif yg besar dalam kek keuntungan kelab, diikuti habuan utk manager, dan juga parent dan mertua masing2 selaku BOD, insyaAllah. Bagaimanapun yg asas dan perlu dh tersedia lebih awal. Terasa lebih tenang bila sebegini, alhamdulillah.

Jarang benar pulang ke kampung, baik ke Ampangan atau Kelemak utk berbuka puasa bersama keluarga, bukan tidak rindu, tp kerana kesibukan kerja dan kesuntukan masa. Agaknya resmi bekeluarga dan berkelana mmg begini.

Outstation atas tujuan tugas rasmi lebih kerap pulak Ramadhan ni berbanding bulan2 Hijrah lain pd thn ni. Maklumlah, program besar menanti November nanti. Cerita Salahuddin Al Ayubi merampas kembali Palestin ketika Ramadhan menjadi selingan dan selalu dititip rapi dalam ruang minda. Harap terus kekal konsisten, InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Lebih Kurang Kalau Pun Tak Sama Dengan

Related Posts with Thumbnails