Selasa, Ogos 31, 2010

Terima Kasih Malaysia Khusus Untuk Malaysian Reds

Ada Liverbird Dalam Bendera Malaysia.

Nanti, tu bukan ucapan tipikal dari aku yang memang masih dalam mood kemerdekaan hari ni. Tapi itu datangnya dari Kelab Bolasepak Liverpool menerusi Laman Webnya yang mengucapkan terima kasih atas sokongan Penyokong The Reds di Malaysia sekaligus mengucapkan Selamat Menyambut Hari Merdeka pada semua Scousers di rantau ini. Sama ada ucapan selamat di atas kemerdekaan ke 53 Malaysia itu benar2 keikhlasan dari pengurusan Liverpool, atau sekadar propaganda pemasaran kelab bola yang tipikal, itu bukan isunya. Yang harus diingat ialah tanpa mengira apa motifnya sekalipun, penyokongnya di negara kecil Malaysia ini tetap dihargai, dan menunjukkan betapa besarnya peranan penyokong Liverpool di Malaysia dalam perkembangan kelab Merseyside ini.

Sedangkan orang kita sendiripun ada yang tak berapa nak menyambut kemerdekaan negara, konon kerana tak merdeka lagi dalam erti kata sebenar, jiwa tak bebas katanya dan ada pulak negara lain sibuk nk ganyang Malaysia. Tapi itu cerita lain. Ironinya ucapan ni datang dari kelab yang bertapak di negara yang merupakan salah satu penjajah kita jugak dulu. Tapi itupun cerita lain.

Dan oh ye, kelab lain takde pulak ucap2 Selamat Hari Merdeka utk kita ye, patutlah penyokongnya kat Malaysia ni bukan main beria2 lagi sokong bagai nak rak, yelah, nak dapatkan perhatian barangkali. Jadi utk tidak menghampakan, aku ucapkan Selamat Hari Merdeka mewakili semua kelab lain yang tak terima ucapan Terima Kasih Malaysia dan Selamat Hari Kemerdekaan Malaysia dari kelab sendiri. Selamat Hari Merdeka semua, jgn sedih kerana dilupakan kelab masing2.

Kedua2 tangan menumbuk ke udara ala2 Bill Shankly sambil berkata "Anda Tidak Akan Sekali2 Berjalan Bersendirian."

Tiada ulasan:

Lebih Kurang Kalau Pun Tak Sama Dengan

Related Posts with Thumbnails